Hovedmål:
Denne uka tar vi opp igjen arbeidet vi gjorde med titallssystemet i uke 24, men nå går vi dypere inn i tallene 10-19. Repeter gjerne noe av detektivoppgaven fra uke 24 før elevene begynner med tallene 10-19.
I økt 1 jobber elevene med ulike representasjoner av tallene sånn som noomer, enkelbokser, terninger og fingre.
I økt 2 jobber elevene med å gruppere tiere og de jobber med hundreboksen.
I Økt 3 skal elevene plassere tallmengder på mengdelinjen og sortere tall i stigende rekkefølge. I tillegg introduseres den første addisjonen over 10, nemlig 10+x. Hvis elevene har jobbet godt med titallsystemet i uke 24, er det ikke så vanskelig å få til 10+x. Begynn gjerne med noomenstaver, og la elevene lage regnestykker som passer til noomstavene.
I den rike oppgaven i økt 4 jobber elevene med å sammenligne to tall i kortspillet Tallkrig.